Sandhems framtidsförening

Bygga i sandhem? Ja, varför inte!

Bygg ditt drömhem i Sandhem – där livskvalitet möter bekvämlighet

Bekväm pendling och nära till allt

Att bygga ett hus i Sandhem innebär att du får det bästa av två världar: en lugn, trygg miljö med nära tillgång till alla nödvändiga bekvämligheter. Var du än befinner dig har du max fem minuter med cykel till tågstationen, vilket gör pendlingen till arbete eller stadens puls enkel och bekväm. Inom ungefär samma avstånd hittar du även mataffär, frisör, pizzeria och härliga promenadstråk som bjuder in till avkopplande stunder i naturen.

Perfekt för barnfamiljer

För barnfamiljer är Sandhem en dröm. Snart öppnar en helt ny förskola och fritids, och det finns även planer på att etablera en friskola. Detta innebär att barnen får en trygg och kvalitativ utbildningsmiljö nära hemmet. Den kommande utbyggnaden av väg 26/47 mellan Sandhem och Mullsjö kommer dessutom att förbättra tillgängligheten och göra pendlingen ännu smidigare.

Rikt friluftsliv och naturupplevelser

Sandhem erbjuder också ett rikt friluftsliv. Här finns en badplats för varma sommardagar och goda möjligheter till fiske. För de äventyrslystna finns mountainbikespår, elljusspår, frisbeegolf och utegym. Dessutom kan du paddla kajak eller SUP på de närliggande vattnen. Om du älskar att plocka svamp är de vackra kantarellskogarna ett stort plus.

Prisvärda tomter och hus

En stor fördel med att bygga i Sandhem är de mycket prisvärda tomtmarkerna, som är betydligt billigare än i närliggande orter. Detta gör det ekonomiskt fördelaktigt att skapa ditt drömhem här. Huspriserna i Sandhem har dessutom ökat kraftigt de senaste åren, ibland med över 100%. Vi i Sandhems framtidsförening arbetar givetvis vidare för att skapa ett ännu mer attraktivt Sandhem för alla att bosätta sig i. För den som inte är intresserad av att bygga nytt finns det även hus till salu. Ta en titt på utbudet på Hemnet.

Unik möjlighet för nybyggen

Vi i Sandhem har länge kämpat med att huspriserna ligger på en nivå som gör att få vågar bygga nytt. Men sanningen är att ingen vet vad ett nyproducerat hus i Sandhem är värt, då inga sådana objekt sålts på många år.

Föreningsliv och Turism

Sandhem erbjuder ett rikt och varierat föreningsliv som passar alla åldrar och intressen. Här finns möjligheter till barngympa, fotboll, längdskidåkning, mountainbike och discgolf. På Tunarps Säteri kan du njuta av ridning i vacker miljö, medan Kyrkekvarn erbjuder en mängd olika aktiviteter för hela familjen eller kompisgänget.

För den som vill koppla av och njuta av solen året runt, finns Sunhouse Spa. Vill du unna dig en skön och avkopplande stund, erbjuder Skogsro Spa både behandlingar och en mysig butik med ett brett sortiment av hudvårdsprodukter.

Sandhem är också hem till företaget och varumärket Naturens Sköna, som tillverkar ekologisk och giftfri hudvård. Deras charmiga gårdsbutik är väl värd ett besök.

För den musikintresserade finns Sägnernas Hus, där Sveriges största dansband spelar och där många andra roliga evenemang, som den årliga julmarknaden, arrangeras.

Kom och upplev allt Sandhem har att erbjuda – från sport och rekreation till avkoppling och kulturella upplevelser. Det finns något för alla!

Sammanfattning

Sandhem erbjuder en unik livskvalitet där du kan njuta av samhällets lugn och trygghet, samtidigt som du har storstadens bekvämligheter inom räckhåll. Här kan du skapa ditt drömhem och uppleva en harmonisk vardag med närhet till allt du behöver.

Intresserad?

Om du är intresserad av en tomt i Sandhem, vänligen kontakta samhällsbyggnadschef André Karlsson på telefon 0392-141 55 eller via e-post andre.karlsson@mullsjo.se. För mer information om Sandhem är du välkommen att ställa en fråga på vår digitala anslagstavla, Sandhems Anslagstavla. Det är ett utmärkt forum för dialog med Sandhemsbor där du kan fråga om vad som helst.

PENDLING MED TÅG

PENDLING MED BIL