SANDHEMS FRAMTIDSFÖRENING

EN UNG FÖRENING I SANDHEM

Sandhems framtidsförening är en aktiv förening med fokus på Sandhems bästa. Snabba beslut. Snabbt agerande. Vi värna om Sandhem och arbetar med frågor som riktas mot framtiden. Vi har en vilja att utveckla vår by och kunna ge det lilla extra till Sandhemsborna.

Plan för verksamheten 2024

Vi har fått ihop en gedigen plan på aktiviteter för 2024. En ambition i föreningen är att ha en bredd av aktiviteter så det alltid finns någon aktivitet som passar för alla åldrar. Ta del av vår verksamhetsplan nedan.

• Aktivt jobba med att marknadsföra Sandhem på ett strategiskt sätt. (Under förutsättning att ny skolverksamhet sker i Sandhem höst 2024).

• Lobbyverksamhet för nybyggnation

• Fortsatt skötsel av blomsterängen vid Maden och komplettera med mer frösådd.

• Ny fontän i Maden

• Välkomstskyltar (5 st 1x1m) med drönarbilder vid infarterna till Sandhem.

• Ansvara för båtbryggor, båtplatser och skötsel i området

• Fortsatt utveckling av området vid Släpesjön med färdigställande av ny grillplats

• Ny offentlig sittplats (hammock) vid Kärleksstigen

• Smyckning vid kanalen vid Kyrkrodden på
    Midsommardagen

• Kvälls/Nattvandring i September

• Fortsatt utveckling av advents/julbelysning

• Nyårslotteri med marschaller

• Fortsatt partner till kommunen om ”Den långsiktiga strategiska planen för Sandhem”

• Om tillstånd ges – fortsatt gångstig/brygga vid Kaspers vik och renovering av Kaspers stuga.

Medlemmar med framtidstro

BLI MEDLEM DU OCKSÅ!

Ett medlemskap i Sandhems framtidsförening gynnar alla åldrar. Vi har en bredd i vår verksamhetsplan som ska passa både ung och gammal i Sandhem med omnejd.

Medlemsavgift 200 kr/år​

Skriv ditt namn i överföringen/meddelandet då du ansöker om medlemskap.

VÅR STYRELSE

Vi är 6 medlemmar i vår styrelse varav tre kvinnor och tre män.
Vi har en riktigt bra mix av olika bakgrunder och erfarenheter som skapar en bra dynamik i gruppen.

ORDFÖRANDE

KARL-ÅKE